Huisje aan zee - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter Weerd - WaarBenJij.nu Huisje aan zee - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter Weerd - WaarBenJij.nu

Huisje aan zee

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

21 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

21-07- 2009 Sawadee krab.
Het is te merken dat we minder aan het reizen zijn en minder mee maken. Zo is het al 12 dagen geleden dat we de weblog hebben bijgehouden. Het is niet zo dat we er minder tijd voor hebben, we doen erg weinig hier en zitten ’s avonds nog een spelletje te doen met Niels en Arina in plaats van de weblog bijhouden, maar er valt minder te melden. We zwemmen veel in zee en zwembad en luieren lekker.
We hebben ons eerste hutje verruild voor een hutje pal aan zee. Het strand is ongeveer 10 meter van ons af. Zittend op de veranda hebben we dan een prachtig uitzicht op het strand de zee en kleine eilandjes vlak voor de kust. De eerste dagen van ons verblijf hier kenmerkten zich door de hitte. Strak blauwe lucht, zeer kalme zee, kortom lekker vakantie weer. Helaas vanaf het moment dat we verhuisd zijn naar het nieuwe hutje sloeg het weer ook om. Er staat veel wind, hoge golven en de regen komt af en toe met bakken uit de lucht. ’S Nachts nog wel eens liggen denken of het wel zo verstandig was om aan zee te gaan staan. De wind en het gebeuk van golven houden me nog wel eens wakker in de nacht. Toch zou ik niet meer willen ruilen omdat het uitzicht veel vergoedt.
Niels en ik zijn bezig geweest met het maken van een vlot. De eerste versie was wel oké, maar bleef nog niet goed drijven. Met behulp van een aantal lege flessen is dat ook verholpen en heeft Niels nu een prachtig vlot, inclusief mast en vlag. Samen met Finn, een vriendje uit Nederland, heeft hij er veel plezier van.
Op het eiland verder nog niet echt veel gedaan. We hebben 2 scooters gehuurd en daar rijden we wat mee rond. Zijn naar een waterval geweest, op Niels zijn verjaardag gisteren, en hebben de buurt een beetje verkend. Waarschijnlijk blijven we hier nog een week en gaan dan richting Bangkok met een tussen stop in Chanaburi. Daar willen we gaan zwemmen met dolfijnen.
We zitten nu ’s avonds ook al te denken hoe het straks weer in Nederland zou zijn. Ik denk dat we nog regelmatig met weemoed terug zullen denken aan deze tijd. Vooral het samen zijn met elkaar is prachtig geweest. Ik merk voor mezelf dat ik het super vindt om zoveel tijd met de kinderen en Ingrid door te brengen. Ik zou deze reis ook niet zonder hun hebben willen maken. Als ik zie hoeveel Niels Arina en Esther genieten doet mij dat goed. Ze kunnen zich steeds beter met elkaar vermaken en is er steeds minder ruzie.
Arina, thuis nog wel eens opstandig en snel boos, gaat daar steeds beter mee om. Natuurlijk is ze nog wel eens boos, welk kind niet, maar ze is veel sneller weer tot rede te brengen en geeft ze zelf ook aan dat ze het zo vervelend vindt om zo vaak boos te zijn. Is ouder geworden en vindt het ook leuk om spelletjes kaart te spelen en wat later naar bed te gaan. Is nu met Ingrid mee naar een kookcursus.
Niels vindt het heerlijk om te spelen met zijn 2 zusjes. Geeft zelf aan dat hij het wel vervelend vindt dat Esther en Arina wat meer met elkaar optrekken dan met hem. Met Arina speelde hij al wel veel, maar met Esther niet zoveel. Maar hij neemt nu zelf het initiatief om meer met Esther te spelen. Ook in contact naar anderen neemt hij meer initiatief. Is daar veel vrijer in geworden. Durft bijvoorbeeld ook naar het dorpje te gaan om daar een paar boodschappen te halen. ’s Avonds zit Niels bij ons en spelen we kaart en schaken we wat. Heeft in deze vakantie klaverjassen geleerd, 21 tiggen, 31 tiggen en jokeren.
Esther, vermaakt zich prima. Is een eigen willetje aan het ontwikkelen en dat lijdt soms tot driftbuien en huilen. Het naar bed gaan wordt wat moeilijker omdat ze wat meer tegenstribbelt. Kan hele scènes hierbij maken maar op het moment dat ik dan zeg: ”papa gaat nu buiten zitten als je niet ophoudt” dan is de huilbui acuut over. En ze is zindelijk aan het worden. Heeft al 3 dagen niet meer in de luier geplast en ook is ze al 2 nachten droog!!! Ze is daar zelf erg trots op en vraagt na elke keer op de wc te zijn geweest om een sticker. En ze praat steeds beter. Telt tot 10 in het nederlands, thai en engels (net zoals Niels en Arina).
Ingrid is heerlijk uitgerust en vindt het ook heerlijk om samen te zijn. Ziet nu al weer op tegen het terug komen en dan met name de drukte weer thuis. Natuurlijk heeft ook zij allerlei ideeën hoe het anders zou moeten en kunnen thuis maar die moeten nog wel verwezenlijkt kunnen worden. Hier zal ze zelf verder nog wel wat over schrijven.
En dan ik. Ik merk dat ik blij ben dat de reis zijn einde nadert. Het is lang genoeg geweest Ik mis Nederland, mijn eigen huisje, de tuin en het lekker kunnen zitten op de bank. Maar……..ik had het voor geen goud willen missen. Ik heb met volle teugen genoten en ik vond het heerlijk om zoveel samen te zijn met elkaar. Ben erg uitgerust en heb veel zin in de toekomst, hoe die er ook uit zal zien. Want wat ik verder wil, qua werk, werktijden, eigen praktijk, daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Genoeg gereflecteerd. Ik ga zo lekker zwemmen met Niels en Esther en we gaan nog een paar weken genieten.
Tot schrijfs ,
Peter





  • 21 Juli 2009 - 17:41

    Suzanne E.:

    Ha Peter (en natuurlijk de rest van de familie)!

    Tja het einde nadert met rasse schreden... Ik kwam je naam (met bijbehorende diensten) alweer tegen in de roostermap! Nog maar even niet aan denken...
    Ik kan me voorstellen dat je zo aan het einde van je reis ook weer naar thuis verlangt! Ben benieuwd hoe het met je zoon is? In eerste instantie zou hij ook overkomen toch? Is dat niet doorgegaan door zijn blindedarmontsteking?
    Op de foto's zie je de kids ook steeds stralen; wát een leventje ook voor hen hè? Zo lekker veel buiten en ongedwongen... Die zullen straks ook wel weer even flink moeten wennen aan de dagelijkse structuur in Nederland...
    Het is geweldig dat wij mee hebben kunnen genieten van jullie reis! Hoewel het mij een hele onderneming lijkt vind ik het zo thuis vanaf de bank prachtig om te volgen en zowel jij als Ingrid zijn ware schrijverstalenten....
    Ik wens jullie nog een paar fijne weken toe en tot ergens in augustus geloof ik?
    Take care!

    Liefs,
    Suzanne (Zuid 3)

  • 21 Juli 2009 - 21:59

    ReneRiets:

    Wat een heerlijk hutje zeg, en wat een schitterend uitzicht!
    Hopenlijk krijgen jullie op dit plekje ook nog een aantal warme, windloze dagen.
    Genietze met mekaar ook deze laatste tijd, maar dat doen jullie ook al is heeel duidelijk te zien op de foto's!
    Enne...Esther...wat superknap zeg dat je al zo lang een droge luier hebt!!!En wat een MOOIE onderbroek heb je!

    Dag dag, liefs van ons en Ruth en Esther

  • 22 Juli 2009 - 17:05

    Bart En Yvonne:


    Hallo daar,

    Wij zitten in de warmte op Camping Les Chelles, en gaan maandag weer naar huis om ons huis af te maken.

    Leuk om jullie verslag weer te lezen. Afkicken heet dat. Op je gemak raken met niks doen. De boeddhisten noemen dat mediteren. Zo na een reis met zo veel indrukken kan ik me voorstellen dat het wel even wennen is. Wat een prachtige reis is het toch en leuk om te volgen. Kan me voorstellen dat jullie niet uitkijken naar huis. De drukte hier, de stress van het dagelijks leven en zo. Toch is het vlakke groene land, met hollandse koeien ook wel erg leuk. En we komen graag een keer Ingrid's Thaise kookkunsten uitproberen.

    Groeten,

    Bart en Yvonne.

  • 24 Juli 2009 - 12:31

    Sam De Duiker:

    Hey duikmaatjes, tof en verrassend om een reactie te krijgen van jullie op onze site :-) twas gisteren echt een tof dagje.Toch prachtig en rustig zo onder de zee he (met de nodige gewichten aan toch). Maak er ook nog een leuke reis van en hopelijk komen er nog meer zonnige dagen zoals vandaag.

    Tot duiks

    sam

  • 24 Juli 2009 - 17:34

    Herman En Ria:

    Leuk om jullie verhalen te lezen! Mooi dat jullie aan het genieten zijn, zowel van het land en cultuur als van elkaar.
    Geniet nog even van de laatste 2 weken!

    Groetjes Herman en Ria

  • 04 Augustus 2009 - 18:14

    Annelies:

    Zo zo lang niks van jullie gehoord, alles oke? Wat zullen jullie straks een boel te vertellen hebben.Ik zie er naar uit om weer op te gaan passen op jullie kids. Nog even en dan gaat voor jullie het gewone leven weer beginnen. Geniet er nog effen van GR Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Lekker met het hele gezin op avontuur.

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2009

Weer thuis

03 Augustus 2009

Stad der engelen

27 Juli 2009

Paradijsje

21 Juli 2009

Huisje aan zee

09 Juli 2009

Bounty-eiland
Peter

Lekker met het hele gezin op avontuur.

Actief sinds 19 Dec. 2008
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 40963

Voorgaande reizen:

21 April 2009 - 07 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: